V minulých dnech pobývali v naší škole opět žáci ze zahraničí. Tentokrát byli z Erasmus-Kittler-Schule v Darmstadtu, Německo, takříkajíc „na zkušenou“. Jejich pobyt v naší škole byl tak trochu odměnou za dobré školní výsledky.
Obsahoval převážně pracovní část, ale také kulturní a sportovní.
Během praxe v našem školním Energy centru se seznámili s obnovitelnými zdroji energie, také pracovali programem Arduino - programování mikroprocesorů, a také sestavili pod vedením učitele OV Mgr. Aleše Poláčka robotické vozítko, které nám při prezentaci s potěšením předváděli.
Dá se říci, že s nadšením absolvovali odborné exkurze a také poznávání krás Sokolnic, Brna a jeho okolí. Podle jejich slov se jim velice líbilo nejen vybavení školy, ale také milé a vstřícné chování pedagogů i žáků, mezi kterými si našli nové přátele.
V závěru jejich stáže jsme se jich zeptali na jejich poznatky, dojmy a hodnocení. Vybíráme z jejich odpovědí:
- Celý program byl perfektní, mohl jsem nasbírat nové poznatky v mé odbornosti, ale stejně tak jsem se dozvěděl něco o kultuře a stejně tak se mi líbila přátelská posezení s mými kamarády ze třídy.
- Pobyt posílil náš třídní kolektiv a propojil s novými lidmi, kteří se stejně jako my zajímají o techniku.
- Když to shrnu, stáž byla jeden velký úspěch. Odborné obsahy nám byly dobře zprostředkovány, přičemž nepřišla zkrátka ani legrace a stmelování kolektivu.
- Všechno bylo ve škole v Sokolnicích velmi poučné. Kontakt a výměna zkušeností s jinými kulturami je zkušenost pro celý život.
- Vybraná učební témata byla velmi zajímavá a především časově přiměřená. Přesto bych si býval přál, aby se tématům věnovalo více času.
- Klidně mohlo být více práce a méně kultury.
- Zkušenost, hovořit s někým o odborných tématech v cizím jazyce (žáci používali angličtinu), se nedá ničím nahradit. To, co jsem se naučil doma ve škole, se hned dalo použít v praxi a také jsem si rozšířil odbornou slovní zásobu.
Při závěrečné prezentaci padaly též otázky na budoucí spolupráci škol – ale to už přenecháme vedení obou škol a spolu se žáky si budeme přát, aby pokračovala, a všichni jsme mohli navzájem objevovat, co nového u sousedů, a co se můžeme navzájem naučit nejen pro profesi, ale vůbec pro život.